2016. február 3., szerda

Sütőtökös sajttorta

Nagyon szeretjük a  sütőtököt, így sok fromában készítettem már belőle valami finomságot, de most először használtam fel édességként. Kellmes végeredményt kaptam, Fűszeres Gabi receptjét vettem alapul, amit eléggé átvariáltam és így utólag már fél adag kekszalap is elég lett volna szerintem, mert túl vastagnak ítéltem végül, ezért a receptben már ezt az adatot módosítva adom meg.
 


Hozzávalók: (20 cm-es tortaformához)
Krémhez:
- 25 dkg nyers sütőtök, meghámozva, felkockázva
- 25 dkg natúr sajtkrém
- 2 tojás
- csipet só
- 10 dkg cukor (nálam fehér és barna nádcukor felesben)
- 10 dkg keményítő
- 25 dkg liszt
- 2 kk mézeskalács fűszerkeverék
- 1  fahéj
Kekszalaphoz:
- 100 g darált háztartási keksz
- 1 ek csokis mogyorókrém (nutella/nutoka)
- 3 dkg olvasztott vaj
- 1 kk barna nádcukor

Elkészítés:
A tortaforma aljára sütőpapír került, az oldalát pedig megkentem vajjal. A kekszalaphoz a daráltkekszet a vajjal, cukorral és a mogyorókrémmel összedolgoztam és a tortaforma aljára nyomkodtam. Kb fél óra alatt a hűtőben lehűtjük.
A sütőtököt csipet sóval, bő vízben a fahéjjal megfőzzük. Leszűrjük és nyeles krumplinyomóval ősszetörjük. Hozzáadjuk a tojásokat, a sajtkrémet, a cukrot, a mézeskalács fűszerkeveréket, a lisztet és a keményítőt is. Alaposan összeforgatjuk, majd ráöntjük a keszalapra, végül 170 fokra előmelegített sütőben 60 perc alatt megsütjük. Az első fél órában alufóliát is tehetünk rá, hogy ne barnuljon meg túlságosan a teteje. Tepsit érdemes alá rakni, mert a vaj hajlamos kifolyni a forma alján. Tűpróbával ellenőrizzük a közepét, hogy valóban átsült e teljesen. Kihűtve még hűtőbe is tesszük néhány órára, csak utána szeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...