2015. július 24., péntek

Sütlac - sült tejberizs

Már régóta szemeztem ezzel a recepttel és most jött el az ideje a kipróbálásnak. Nekem bejött, de Pé sajnos egyáltalán nem szereti a tejberizst, reméltem, hogy ezzel az elkészítési módszerrel megszerettethetem vele, de sajnos így sem jutott tovább a kóstolásnál, viszont több maradt nekem :P
Borbás Marcsi receptjét követtem.


Hozzávalók: (6 adaghoz)
- 15 dkg rizs
- 1,5 dl tej
- 1 tojás sárgája
- 10 dkg cukor
- 1 kk vaníliaaroma
- 1 ek kukorica keményítő
- 1 csipet só
- fahéj

Elkészítés:
A tojás sárgáját elkeverjük fél ek keményítővel és 0,25 dl tejjel és 1 ek cukorral.
A rizst leöblítjük és bő vízben 15 percig majdnem készre főzzük, majd leszűrjük.
A maradék fél ek keményítőt 0,5 dl tejben elkeverjük. A maradék tejet a cukorral és vaníliaaromával feltesszük főni, mikor már átmelegedett hozzáadjuk a főtt rizst is és folyamatos kevergetés mellett hozzáadjuk a keményítős tejet és addig főzzük míg sűrű leves állagú nem lesz.
Egy tepsit előkészítünk 6 edénykével és 1 ujjnyi forró vízzel öntjük fel körülöttük. A rizst ezekbe kanalazzuk, kb félig töltjük meg vele. Ekkor jöhet a tetejükre a sárgáhjás keverék egyenlően elosztva. A sütőt előmelegítjük 200 fokra és 20 percig sütjük, míg a tetején a tojássárgája aranybarna nem lesz.
Langyosan szervírozzuk és megszórjuk egy kevéske őrölt fahéjjal is. Igazán remek desszert! Bár én azt gondoltam szaftosabb lesz a végeredmény, de így is nagyon ízlett ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...