2015. június 23., kedd

Shaun a bárány torta

Ezt a kis cukiságot Pé kapta tőlem a szülinapjára és pont úgy örült neki, mint egy kisgyerek, hát ez minden fáradtságot megért :D

 
Hozzávalók:
 
Piskóta:
- 4 tojásos "tortalap" (Kiskukta receptje alapján)
 
Krém: (Recept Citromhabtól)
- 35 dkg étcsokoládé
- 35 dkg mogyorókrém (Nutoka)
- 3,5 dl habtejszín
- 1 kk vaníliaaroma
 
Dekoráció:
- 800 g fondant
- fekete étefesték por
- piros ételfesték folyékony
 
- 2 dl habtejszín
- 1 csosmag habfixáló
- 2 ek cukor
 
 
Elkészítés:
Nincs félgömb alakú tortasütő formám, így improvizáltam: van egy rozsdamentes acél keverőtálam, ami félgömbre hasonlít formailag kb. 25 cm átmérőjű, ezt béleltem ki alufóliával, ebbe töltöttem a piskóta tésztáját és kb. 60 perc alatt sütöttem meg, tűpróbával ellenőrizve. Kicsit felpúposodott, így félidőben letakartam alufóliával, hogy ne égjen meg a tetej. Teljesen kihűtöttem, a felpúposodást levágtam, összetépkedtem és abból formáztam meg a bárány fejét kevés krémmel bekeverve. A félgömb piskótát 3 rétegre vágtam.
 
A krémhez a csokit, a vaníliaaromával és a tejszínnel felolvastottam, majd kihűtöttem, utána hűtőbe is tettem. Mikor megkeményedett hozzáadtam a mogyorókrémet és kézi mixerrel felhabosítottam. Ezt töltöttem be a piskótalapok közé és teljesen beborítottam vele. Hozzáillesztettem a fejet is és így ment a hűtőbe dermedni.
 
A fondant 3 részre szedtem:  2 diónyi golyó, 1 mogyorónyi golyó és a maradék. A 2 diónyi fehéren marad szemnek, az 1 mogyorónyit megszíneztem pirosra szájnak, a maradékot pedig fekete ételfesték porral gyúrtam be.
 
A fejhez leválasztottam egy részt a feketéből, azt kinyújtottam és beborítottam vele a piskótából megformált fejet, a többi elem formázáshoz itt láthatjátok a segítséget:
 
 
A habtejszínt a cukorral és habfixálóval kemény habbá vertem és habzsákba töltve vittem fel a bárány bundáját kialakítva vele. Fogyasztásig hűtőben tároljuk.
 
Ahhoz képest, hogy most használtam először fondant, én meg vagyok vele elégedve, bár nem szeretjük fogyasztani a cukormasszát, de így mégiscsak látványosabb a végeredmény ;) 


2 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy Gabi! Irtó jófej lett ez a bari 😊👍❤

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó tortát készítettél! Boldog születésnapot kívánok az ünnepeltnek! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...