2015. április 8., szerda

Húsvéti kacsa süti

A sok- sok finomság mellett ez volt az egyik ami a mi húsvéti asztalunkra került. Bár nyuszival terveztem kivitelezni, de a nyuszi kiszúrómnak igen vékonyka kis lábai vannak, így kiszúrásnál rendre eltörtek :( Úgyhogy maradt a vaskosabb kacsa forma, de szerintem így is cuki az eredmény. Az eredeti recept és az ötlet innen származik. Ünnepenként változtatható a minta pl. Karácsonykor fenyőfa, Bálint napra szív, stb. ;)


Hozzávalók:
Kakaós tésztához:
- 18 dkg liszt
- 3 tojás
- 16 dkg cukor
- 18 dkg margarin
- fél kk sütőpor
- 1 csipet só
- 5 dkg kakaópor

Diós tésztához:
- 18 dkg liszt
- 3 tojás
- 16 dkg cukor
- 15 dkg margarin
- fél kk sütőpor
- 5 dkg darált dió
- 1 csipet só

Elkészítés:
Először a kakós tésztát állítjuk össze. A tojásokat a cukorral habosra keverjük, majd fokozatosan adagoljuk hozzá felváltva az olvasztott margarint a sütőporral elkevert liszttel és a kakóval meg csipet sóval. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük (nálam ennek mérete 30*40 volt), amjd 180 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sütjük. A kész tésztát kihűtjük, lehúzzuk az aljáról a sütőpapírt, végül a kacsa formájű sütikiszúróval annyi kacsát szaggatunk, amennyit csak bírunk.
 
 
A diós tésztával hasonlóan járunk el: a tojásokat a cukorral habosra keverjük, majd fokozatosan adagoljuk hozzá felváltva az olvasztott margarint a sütőporral elkevert liszttel és a darált dióval meg csipet sóval. Egy szögletes kenyér formát kikenünk margarinnal és meghintjük liszttel, ebbe csoragtunk egy keveset a diós tésztamasszából, majd én erre sorakoztattam fel a kacsa formákat egymás mellé a forma egyik végétőla  másikig fejjel lefelé állítva. Ezután a maradék diós tésztával beborítottam a kakaós piskótadarabokat. Így ment a 180 fokra előmelegített sütőbe 30 percre. Tűpróbával érdemes ellenőrizni mielőtt kivesszük.
 
Felvágásokor előbukkannak a kacsák :D
 
Remélem mindenkinek kellemesen teltek az ünnepek! :)
 

3 megjegyzés:

  1. Nagy ötletes a sütid! :) Tetszik! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó kis sütit készítettél! Tetszik benne a kacsa! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm nektek! Tényleg jópofa ötlet, amint megláttam tudtam nekem is el kell készíteni valamilyen formában :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...