2014. január 10., péntek

Hogyan süssünk sütőtököt?

Sokszor a leg egyszerűbb műveletek okozzák a legtöbb fejfájást, mivel aki nem próbálta még, annak nem is olyan egyértelmű a dolog ;) Én most Samunak készítettem egy nagyobb adagot, ezért nem fűszereztem, nagyon szereti és így a szezon végén gondoltam mentek egy adagot a mélyhűtőbe.

 
Hozzávalók:
- 1 sütőtök
- olivaolaj
- ízlés szerint fűszerezhetjük fokhagymával, sóval, borssal, szerecsendióval, kakukkfűvel/rozmaringgal, esetleg mézzel is

Elkészítés:
A sütőt 240 fokra előmelegítjük. A sütőtököt megmossuk és 8 részre vágjuk, a magokat kikaparjuk. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a darabokat és meglocsoljuk mindegyiket egy kevés olivaolajjal, majd fűszerezzük őket. 50- 60 percig sütjük hőlégkeverés nélkül, akkor jó, ha a széleik egy kicsit már megégtek, mert akkor lesz jó édes, mivel karamellizálódik a cukortartalma. Mikor kihűltek egy kanál segítségével elválasztjuk a húsát a héjától. Fogyaszthatjuk így magában, de felhasználhatjuk tésztákhoz, levelesekhez, süteményekhez (ilyenkor nem kell só, bors, inkább a mézet javaslom ;) ), stb.
 
Süninek fűszer nélkül készítjük egy kis olivaolajjal, majd a kész húsát villával összetörve már vegyíthetjük is egy kis főtt csirkenyak husival/sült tojással. Fincsi vacsi :)

4 megjegyzés:

  1. De ha nem hasznalunk semmilyen fuszert, sem olajat, akkor is tokeletes :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem vagyok egy sütőtök rajongó, nekem mindenképp kell némi fűszer hozzá ;)

      Törlés
  2. Csudaszép fotó! Jó étvágyat Tüskéshátúnak :)

    VálaszTörlés

  3. Én is olaj és fűszerek nélkül szoktam sütni és utólag fűszerezem, ha ételbe rakom. Anyukám pedig mikroban készíti (bár úgy nem valami egészséges), mert úgy nem ég meg a széle.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...