2013. december 19., csütörtök

Töltött fasirt és majonézes saláta

Csak darált hús volt otthon, így nekiálltam nézelődni a gugli képtaláltai között, hogy mit is csinálhatnék belőle gyorsan ebédre. Hamar jött is az ihlet: legyen töltött fasirt (Pé szerint húskenyér), íme az én receptem hozzá:



Hozzávalók:

Fasirthoz:
- 1 kg darált hús (nálam sertés és marha felesben)
- só, bors, őrölt piros paprika
- kevéske aprított petrezselyem zöld
- 3 szelet aszalt paradicsom felaprítva
- 1 nyers és 3 főtt tojás
- 6 mini kolbászka
- 2 szelet kenyér kevés tejbe áztatva (nálam Pé fokhagymás kenyere)
- 3 gerezd fokhagyma felaprítva
- 1 fej vöröshagyma felkockázva

Salátához:
- 1 kis tejfölösdoboznyi majonéz
- 1 közepes doboz tejföl
- só, bors
- 3 ek mustár
- 1 ek méz
- 4 marék morzsolt fagyasztott kukorica
- 6 marék fagyasztott borsó

Elkészítés:
A fasirthoz minden hozzávalót összeöntünk (kivéve a kolbászkákat és a főtt tojásokat) és kézzel alaposan összegyúrjuk, ha a tejtől túlságosan lágy lenne öntsünk még hozzá kevéske zsemlemorzsát is, akkor jó, ha kellemese formázható az állaga. Én egy sütőpapírral bélelt sütiformába töltöttem a felét, majd elhelyeztem a félbe vágott tojásokat és a kolbászkákat benne, végül befedtem a maradék húsos masszával. A tetejét lefedtem alufóliával. Így sütöttem 45 percig 200 fokos sütőben, majd fólia nélkül 15- 20 percig 180 fokon, hogy a teteje szép színt kapjon. A sütőből kivéve azonnal kifordítottam a formából és így hagytam hűlni. Hidegen és melegen is fogyaszthatjuk.
 
A salátához a kukoricát és a borsót vízben megfőztem.  A tejfölt a mustárral, majonézzel, mézzel, sóval, borssal alaposan kikvertem, ehhez adtam hozzá a leszűrt és megfőtt zöldségeket. Végül pedig behűtöttem.



2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...