2013. július 18., csütörtök

Részeges csirke

Anyósom születésnapi menüjébe kerestem ötletet, amikor belebotlottam ebbe a receptbe Húsimádó blogján. Korábban már hallottam erről a technikáról és most jött el az ideje, hogy én is kipróbáljam. Jelentem remekül működik, finom omlós lesz a csirke húsa és nem szárad ki. Pé lelkesen segített minden mozdulatnál a kivitelezésben, egyedül nem is tudtam volna kiszedni és berkani a sütőbe úgy, hogy ne boruljon el :P
 
 Hozzávalók: (5 személyre)
 
Csirkéhez:
- egy kissebb bontott csirke (ügyeljünk rá, hogy beférjen a sütőnkbe állva)
- só, bors
- rozmaring és oregánó a kiskertből
- 1 ek mustár
- 1 ek mangalica zsír
- 2 ek olivaolaj
- 3 gerezd fokhagyma
- fél alma
- 1 dobozos narancsos sör (mivel sütés után a nagyja az üvegben maradt, így legközelebb sima vízzel csinálnám én is)
 
Körethez:
- 2 kk chilis méz
- 1 ek akácméz
- 1,5- 2 dl víz (vagy húsleveslé)
- 10 szem krumpli
- 4 fej vöröshagyma
- 6 szál répa
- só, bors, rozmaring
- 1,5 alma
- zsiradék a tepsi kikenéséhez
 
Elkészítés:
A csirkét alaposan megtisztítjuk, majd bemasszírozzuk kívül- belül a zsír, olaj, fűszerek, mustár és tört fokhagyma keverékével. A tepsi alját a zsiradékkal vastagon bekenjük, erre ültetjük a sörösdobozt, melyből leisszuk a tartalma 1/3- át, ennek a tetejére kerül egy negyed alma, s erre húzzuk rá a pipit, akinek a nyakához is betuszkolunk egy negyed almát. Én a nyakánál összetűztem hústűvel és a szárnyait hasonló képpen rögzítettem a testéhez.  Köré szórjuk a megtisztított és kb. hasonló nagyságúra vagdosott krumpli, répa, hagyma és alma darabokat, amit sózunk, borsozunk és meglocsoljuk a mézzel, megszórjuk rozmaringdarabokkal végül pedig felöntjük a vízzel. A csirke szárnyának végeit és a nyaka környékét sapka szerűen lefóliázzuk és a köretre is jön egy réteg alufólia. 200 fokra előmelegített sütőbe tesszük óvatosan nehogy eldőljön, majd 230 fokon 45 percig sütjük, ekkor kivesszük és eltávolítjuk a köretről a fóliaréteget és meglocsolgatjuk a menet közben keletkezett szaftjával, így visszadugjuk a sütőbe és még 30 percig sütjük immár 250 fokon. Végül ismét kivesszük és levesszük a maradék fóliákat, aztán 200 fokra mérsékelve még 15 percig pirítjuk hőlégkeveréssel. Mikor kész lehúzzuk a sörösdobozról, s a köret közé fektetve tálaljuk.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...