2013. március 21., csütörtök

Palánták

Úgy gondoltuk Pé-vel, hogy bár kertünk nincs, de attól még nem foszthat meg minket senki a kertészkedés örömétől, így beszereztünk egy szép nagy fűszernövények nevelésére alkallmas agyagcserepet (a Praktikerből) a teraszra.

Ilyesmit, mint ez. (Kép innen.)
 
Most már csak növényekre volt szükségünk, na de nem ám megvettük a boltban, az túl egyszerű lett volna. Vettünk fűszernövény magokat és nekiláttam palántázni, így sokkal értékesebb lesz a végeredémény.
 
Amire szükség volt:
- 6 nagyméretű műanyag joghurtos doboz, átlátszó fedővel
- 6 féle fűszernövény mag (kakukkfű, majoranna, citromfű, metélőhagyma, rozmaring, bazsalikom)
- virágföld
- 1 műanyag tálca
- állott víz
- gázláng
- csavar
 
A palántáknak üvegházi környezet kellene, ami nekünk nincs, így maradt a párás levegő (ebben segítenek a doboztetők) és a kellemes szobahőmérséklet, meg a napsütés biztosítása.
 
A műanyag dobozok alját felforrósított csavarral kiszúrkáltuk, az aljukba került némi föld, majd a magok és a magokat is befedtem vékonyan földdel, a tetejét lenyomkodtam egy köhögés elleni szirup műanyag kupakjával, végül állott szobahőmérsékletű vízzel megöntöztem mindegyiket, majd egy radiátor és ablak közeli helyre helyeztem a poharakat, egy műanyag tálcán. Azóta másfél- két naponta locsolgatom őket.
 
 
 
Alakul a molekula :D
 
A sikereken felbuzdulva és Húsvétra átgondolva az alábbi dekort is elkészítettem:
 



 
 
Úgy nő, mintha húznák :D 
Ötlet innen.
 Amire szükség volt:
- 6 óvatosan feltört tojás héja
- virágföld
- kiskanál (földlapátoláshoz)
- 6 db-os tojástartó
- csecsebecse (kiskacsa formájú gombostűk, fa pillangók)
- kétoldalú ragasztó (csecsebecsék rögzítéséhez)
- állot víz (locsoláshoz)
- 1 marék fűmag
 
1-2 naponta adunk neki néhány korty vizet, napos és meleg helyen tartjuk és nézzük, ahogy nő. Az enyémet már lassan nyírni kell :P
 
 
 
 
 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes ! Már próbálkoztam én is hasonlóval de nem mindíg úgy alakul ahogy elképzeljük sajnos!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A 6 féle magból mind a 6 kikelt, de sajnos 2- ben elhalt az élet :( és nem tudom miért, remélem a többi megmarad :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...